Krokus & Cross.








Idag har jag fina vårkänslor. Termometern visade 18C i skuggan (!!) när vi åkte hem från jobbet. Vi lufsade runt en sväng eller två i trädgården och inspekterade små knoppar och buskar. Så spännande att se vad som kommer fram. Vi har massvis med krokusar och snödroppar och tydligen några julrosor! Så söta och fina! Ska bli kul att se vad mer som gömmer sig under jorden (: Borde skaffa mig ett par gröna fingrar. 

Veckan i övrigt har varit okej. Jobbet är bajs och det tär på mitt humör nåt djävulskt. Fast det är skönt att komma hem. "Bygget" står ganska still. Förra helgen blev det inte mycket gjort här hemma. Emil har köpt cross så vi, Jim, Emelie och Dea var ute en sväng. Grabbsen blev tio år igen och jag o Emelie lekte med våra kameror och blev underhållna av hennes hund Ozzy.

 

 

 

 

 

 

 

Ska försöka ta tag i min kamera och lära mig lite mer. Dessutom skullea jag vilja ha ett 18-200mm objektiv, macroobjektiv och en bra blixt.. Ett macro har jag suktat efter länge. Älskar närbilder, yamyam! I lördags var det lite meck med att byta mellan 18-55mm:arn och 55-200mm:arn. Så det hade ju varit gött med ett kombinerat. Men jag vet inte, är egentligen helt nollad när det gäller sånt här. Hjälp? ._.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0