Dressingroom.

Igår blev det inte så mycket grejande med mitt dressingroom som jag hade planerat.  Gjorde nästan allt som skulle göras men fastnade lite med mitt byråprojekt som ska förvara plattång, locktänger, hårfön, hotrollers, diverse smink o andra prylar. Köpte den i våras och pimpade den med grön tapet. Passade bra i vårt dåvarande tikibadrum.

 

Men nu när den ska få bo i mitt lyxiga D-room så måste den ju helt klart byta skepnad. Så tanken är att själva byrån ska bli vit och lådorna ska kläs med en gammal tapet som jag hittade hos min mormor i höstas. Så himlans söt tapet med dimrosa bakgrund och små suddiga träd och typ renar/hjortar i cremevit och ljusbeige. Tror att det kommer bli en bra mix det ganska svarta och hårda som är i rummet nu. Ni kan få en liten sneakpeak (även om jag inte gillar att visa saker när de är halvfärdiga) så att ni får ett litet hum om hur det ser ut.

 

 

Golvet behöll jag men rev ner den röda vävtapeten och ersatte den med samma vita bastapet som vi har nere, syntes vid fönsterpartiet i föregående inlägg. Fondväggen är från K-rauta och matchade bättre än förväntat med golvet. Men det finns lite delade meningar om de rosa accenterna jag la in igår. Emil tycker att hans ögon blöder för att det skär sig så mot den röda mattan. Fast jag tycker att det funkar fint. Det är liiite rosa i fondtapeten, samma rosa som hjorttapeten till byrån, så jag hoppas att det knyter ihop min lilla inredningspåse och täpper igen truten på herrn i huset.

Iaf så kom jag inte så långt som jag hade hoppats, det var jobbigare än jag trodde att få bort den gröna tapeten från lådorna och mitt tålamod tog slut så det stannade av. Jag fick iaf upp en hängare till halsbanden så nu hänger de fint jämte klädstången, färgkodinerade o allt. Slängde upp ett draperi framför garderobshålet och ordnade spotlights vid sminkbordet. Kommer vara en fröjd att sitta där och sminka mig och ordna håret. hihi ^__^

 

Nu tänkte jag fördriva resten av kvällen med youtube-tutorials från Cherry Dollface. Så sjukt snygg och skitbra tutorials.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0