Långhelgsprojekt.



Snart kan vi sitta på vår fina altan! Köpte sex stycken stolar på rusta i torsdags och på kvällen svetsade Emil ihop underredet till bordet. Virket köpte vi igår på Beijer och det kommer bli så himla snyggt om några månader/år (?) när träet byter färg till silvergrått. Fast än så länge står det i garaget, som ni ser, och väntar på att bli fastskruvat. Men snart så!



 

Igår köptes det även tapet till pysselrummet. Letade och velade länge men bestämde mig till slut för den här från Ecos nya kollektion Revival. Jättefina tapeter med mjuka fina färger. Tog den med mest pastell. Har blivit en sucker för pastellgult och pastellblått. Så det blir ungefär samma färger i pysselrummet som i vardagsrummet på undervången.

 

 

 

Fastnade även för den här som ska bli ny fondvägg i min garderob/dressingroom. Tapetvalet där blev lite förhastat och baserades på färgerna i den rödorange heltäckningsmattan som nu ska bort samtidigt som det läggs nytt golv i pysselrummet. Så då tänkte jag slita ut fondtapeten och sätta den här som känns mer jag. Och så mycket lyxigare!

 

Så den här långhelgen ska det bli mycket gjort! Om allt går som jag vill så ska båda tapeterna upp innan det är dags att återvända till verkligheten på onsdag. Så önska mig lycka till för det är ett helvete att få bort tapeten i pysselrummet. yey!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0