Påskhelgen.

Födelsedagen blev en fin dag. Firade på långfredagen, så några dagar i förväg, med mina föräldrar, syster, farmor, farfar och deras respektive, Emils föräldrar och syskon. Vi bjöd på påskbord och kvällen blev riktigt lyckad. Fick många fina presenter och den största ska nog köpas i veckan som kommer. Utemöbler! Wii! Och då kanske våren också kan komma och stanna på riktigt. Suck.

 

Har också köpt ett par höga fina Pacejeans som present till mig själv. Älskar dom och använde dom hela påskhelgen.  Så här såg jag ut på långfredan:

 

Fotade lite snabbt så fick ingen bra bild men om ni vill kolla närmre på just den här modellen så finns dom här hos Sivletto. Som för övrigt har superbra service och är snabba och trevliga (: Hade en extremt bra hårhelg -också-. Tycker att det kan vara lite krångligt och jobbigt att fixa till de här tidsenliga underbara frisyrerna men just under påskhelgen så släppte jag allt jag hört, läst och sett och bara gjorde som jag själv tyckte om. Höll det enkelt och struntade i perfektion. Behöver inte ligga precis perfekt eller vara så komplicerat. Så det blev locktång, hårkam och en blomma. Tadah!

 

 

 

Håret är uppsatt med en kam på ena sidan och sedan fastnålat så att det ligger kvar på den andra sidan. Luggen har jag inte gjort något med mer än fäst den med blomman. Använde heller inget spray eller några andra produkter, tycker att det bara tynger ner håret så sket helt enkelt i det. Less is more. Och håret höll sig fint hela kvällen, tog bilderna innan vi skulle sova x) På Påskaftonen hade jag samma frisyr och den höll måttet igen och då var vi ute o flängde på stan i blåst och regn. Yey! Kan tänka att klippningen gör sitt jobb och att mitt förbannade självfall äntligen gör något bra. Så klipp er rätt! Tack supersöta Linda som klipper mig.

 

Självklart tog vi en sväng på bilmässan på Elmia.

 

Fanns kanske några fler guldkorn på mässan men de här var nog grymmast enligt mig. Gillar stilen på texten, skulle vilja ha nåt liknande på min lilla bil.

 

Tyvärr slutade påskhelgen riktigt dåligt. Det här kommer nog låta extremt töntigt och blödigt men det får ni ta. Iaf så blev föräldrarnas katt Rut dålig på söndan och när de undersökt henne hos veterinären kom det fram att hon hade livmoderinflammation som man i princip inte kan göra något åt. Så de tvingades avliva lilla tissen. Stackarn hade så ont och var inte alls sig själv och reagerade inte på nåt. Även om jag inte bor hemma längre och inte träffar henne varje dag så känns det extremt tomt nu när hon är borta. Vi hade henne i tio år och ni som har husdjur vet nog hur mycket de betyder. Vi begravde henne på pappas gård. Så nu ligger hon mellan två gigantiska ekar och har fin vätterutsikt.

 

 


Kommentarer
Postat av: jonny

Awww lilla tissen då... men det är ju bättre än att lida!

2012-04-23 @ 20:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0