Höst.

 

Nytt i min höstgarderob. Jackan är från vila och är så himla mysig! Ser kanske inte så fin ut på bilden men jag fastnade för den direkt i affären. Mjuk och rymlig, luvan är jättestor o fluffig. Man kan nästan försvinna i den ^__^ Skorna köpte jag förra veckan på skopunkten. De med kilklack ska få svarta snören istället för de fula som är på nu, de andra är supersköna och snyggt matta. ihi!

 

Det kanske inte skriker 40-tal eller retro över de här plaggen men nu under det kalla halvåret får man liksom ge efter sin stil för att ge plats åt det praktiska. Har gått i svinkalla converse och korta collegejackor i alltför många vintrar nu. Och det är absolut inte värt det! Har jag blivit vuxen mån tro?

Men tillbaka till tanken om stil och vinterväder.. Varför ska det vara så svårt att hitta stilenliga vinterjackor? Höst- och vårjackor är egentligen inga problem. Min nya jacka kan, iaf i mitt huvud, luta lite åt gamla tider om man matchar rätt. Skorna skulle kunna vara 40-talets armékängor om man har lite fantasi och kisar med ögonen. Eller? ^^ Men när graderna börjar krypa neråt -10 och snö och snålblåst kryper in överallt är det minsann inte lika lätt att hitta en snygg och praktisk jacka som håller en varm. Förra vintern, som var lång, kall och svinkall, köpte jag mig en riktigt varm vinterkappa på stadium för att rädda min frusna lilla kropp. Inte särskilt snygg eller i min stil och smak överhuvudtaget. Men vad gör man om det inte finns några andra alternativ? Eller är det bara här i lilla Jönköping som det inte finns vettiga vinterjackor? Fast jag har medhåll från P3s Morgonpass-Hanna, bra skit btw, som diskuterade det här i vintras och om jag fattat rätt så bor hon i storastora Stockholm. Så om alla vettiga designers kunde fixa ihop en snygg vinterkollektion (till en överkomlig peng) med jackor i 40tals anda så vore det prima!  Tack!

 

 


Kommentarer
Postat av: kmulls

Göllet! Har du kollat in http://www.elbastardo.se? Hoppas verkligen inte du missat, tänkte ju direkt på dig. ^^ <3

2011-09-22 @ 01:24:16
URL: http://kmulls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0