Hår.

Mitt hår är inte som det ska. Utväxt, dassig färg, förskräckligt långt, vilt men samtidigt väldigt väldigt lamt. Googlade runt igår om en tidsenlig 40-tals klippning. Hittade nåt om middy cutting diagram, skulle vilja veta vad det heter på svenska. Men om jag förstod rätt så tror jag att det är klippt i många lager. Tror jag.. Iaf så fick jag fram att ha en sån här klippning underlättar att lägga lockar o greja. Men läste nånstans att en ostylad klippning ser ut som typ en hockeyfrilla. Hemskt om det skulle bli så. Nån som vet mer om det här?

Ett av sökresultaten på "middy cutting diagram"



Idag är det iaf tänkt att jag ska hem till mamma som ska färga mig. Är trött på det bruna/röda, lite sugen på nåt ljusare men det är ju lite mer jobb med att bli ljus. Har heller ingen lust att slita på min stackars kaluffs. Min naturliga hårfärg verkar extremt grå så att låta det växa ut känns sådär. Plus att det kommer ta låååång lång tid att få hela min hårlängd i samma färg. Och utväxt är inte det vackraste en människa skådat så att låta det vara och bara vänta på att få tillbaka den naturliga färgen, mja jobbigt. Gah, hur ska en liten flicka göra?

Blir så inspirerad av bloggar som Kafferepet och Betty Lou got a new. Två fina flickor som lägger håret varje kväll o donar o har sig. Jag vill också!

Får väl ta mig till affärn o se vilken färg som tilltalar mig. Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0