Lite Om Mycket.

Idag har jag och Emil impulsshoppat lite julgrejer. En rejäl julgransfot, en matta att ha under granen och en stor fin vit stjärna som ska hänga i glaspartiet i huset. hihi. Längtar så sjukt mycket! Och jag älskar verkligen julen, mysigaste högtiden om jag får tycka och tänka (: Längtar efter varm glögg med mjuka gosiga russin och knapriga mandlar. Fluffiga lussekatter, knäck, pepparkakor, julskinka, köttbullar, rödbetssallad, risgrynsgröt, janssons frestelse, ägghalvor (MH-HM!) och allt det andra gottiga som man svullar i sig. Kan det inte vara slutet av november istället för oktober!


Kanske ska skriva om en lite mer aktuell "högtid", halloween närmar sig och jag klurar på min utstyrsel. Roligt nog klurar Vintageprincess på samma, hih. Dessvärre för min del är att jag inte vet om det blir nån fest. Får väl höra mig för.

Just det, ni kanske är lite nyfikna på hur håret blev? Så här såg det ut innan, fast tänk 2 cm grå utväxt också. Verkar vara ganska nyfärgat på bilden.

Rödbrunt med ljusa slingor.

 

Och nu:

 

 

 

Kameran ger nog ingen rättvis bild för i verkligheten är det inte riktigt så ljusrött vid rötterna och inte så mörkt i resten av håret men färgen är nästan rätt. Halvmörkrött. Vilka skitbilder, haha. Ska fota lite mer seriöst nästa gång. Jag är iaf nöjd! Dessutom är det asgött att slippa det blonda, utäxten på dom var inte kul. Men nu slipper jag det! Syns liksom inte lika väl i det mörka, duh.  Och vad det gäller klippning, som ni ser att jag behöver, så har jag hört med min kompis Linda som är frisör. Hoppas hon reder ut det här med middy. Fast till o med min syster verkade förstå bilderna så det är nog inga problem.

En annan bra grej är att jag är väldans nöjd med mitt självfall på håret. Gör jag inget med det så blir det jättelockigt. Snurrar jag ihop det till en slarvig boll när det är fuktigt blir det vågigt som på den översta bilden. Så egentligen behöver jag ju inte lägga pappiljotter varje kväll ^^

 

Fina tankar även idag. Hajsvajs!

 


Kommentarer
Postat av: Emma

sv; Nemen, vad roligt! Du får lägga upp bilder sen så man får se hur du såg ut :)



Fin du blev i håret!!

2011-10-21 @ 07:05:13
URL: http://vintageprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0