Vardag.

Just nu ser dagarna ungefär likadana ut. Jobb, hem, laga mat, diska, städa, tvätta och somna i soffan. Väldigt mycket vardag med andra ord, lite trist. Men som tur är så har vi ju ett hus att längta efter och se fram emot! Jag inreder och pysslar i huvudet hela tiden. Räknade lite på hur mycket det skulle kosta att tapetsera och måla hela undervåningen och det kommer nog hamna på ungefär 5000-6000:-. Ytterligare 4 om vi väljer att ha en flashig fototapet som fondvägg ist för vanlig tapet. Får se vad plånboken säger när vi börjat x) Den här är väldigt fin tycker jag men om jag känner mig själv så vet jag att jag kommer att vilja ändra o greja titt som tätt och då blir jag väldigt bunden till fondväggen. Och om det blir en sån här vågad så blir det svårt att förnya eller byta stil helt. Har tendens att hända.. Så en lite neutralare tapet kanske vore det bästa med ett par rejäla tavlor eller nåt liknande ist. Fast blommorna är himlans fina...

 

Lite annat som snurrar i huvudet är hur mitt dressingroom ska bli. Finns två ''barnrum'' på övervåningen som skulle passa perfekt till d-room och syrum. Det ena har röd lång ryamatteish-heltäckningsmatta med röd vävtapet och det andra ser likadant ut fast allt är blått. Just nu blir man typ galen där inne men jag tror att det röda kommer bli ett superfint d-room om man behåller heltäckningsmattan och målar med en ljus färg på väggarna. Mysigt med mattan faktiskt (: Och båda rummen är konstigt nog ganska fräscha med tanke på åldern. Tydligen så bodde ungarna inte så många år förrän de flyttade hemifrån. Gött för min del ^__^ Iaf så var vi på Bra & Begagnat idag och jag hittade på skitfula lampor som jag tror kommer bli riktigt snygga med lite färg och fix. Ska göra om dem när jag vet exakt vilka färger det blir i dressingroomet (: Men så här ser de ut nu:

 

 

Orangefärgade glödlampor i också, supersnyggt om man gillar fula saker ^^ Sen köpte jag små fina veckade kakformar i aluminium som jag ska pyssla lite med. Många små projekt just nu. Många möbler som ska målas o grejas med. Borde ta tag i det till helgen.

 

Ne, nu ska jag titta till mitt dillkött som jag håller på att koka. Ska koka i 1,5h, suck. Hungrar ihjäl!


Kommentarer
Postat av: kmulls

Sv: Har absolut funderat på det. Får se hur mycket de här går för, om det är värt. Är sviiiinjobbigt att göra dem, tar sjukt lång tid att göra dem.

2011-11-09 @ 23:09:26
URL: http://kmulls.blogg.se/
Postat av: jonny

Hej! Kul att ni fick huset och jag vet att det kommer bli jätte snyggt inne (och ute med:). Hoppas att ni kommer på festen! Ha de bra!

2011-11-11 @ 19:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0