All the Silly Things.

Tänkte visa hur mitt hår såg ut i lördags när vi var på cruising i Tranås..


Lockade hela håret med locktång. Sen delade jag upp håret i tre sektioner kan man säga. Två mindre längst fram som jag tuperade och snurrade och satte upp med små blommor och vanliga spännen. Den tredje stora sektionen blir då alltså resten av håret som jag lät hänga fritt. Fått mycket inspiration, idéer och hjälp från youtubeklipp, vilket var betydligt smidigare att förstå än frisyrboken jag fick för två jular sen. Sök på typ 40's hairstyles så finns det mängder med olika frisyer och uppsättningar. Bra skit!

Luggen lockade jag med en större locktång och snurrade ihopp till en liten snurr. Vet inte om man kan kalla det en pincurl? Kanske, kanske inte (:

Och nu slipper jag min hemska utväxt ett tag, Linda klippte och färgade mig i söndags. Guld värt! Så nu är det mörkbrunt. Det fina med hela kråksången är att jag lätt kan färga tillbaka det till rött när den bruna har gett sig. Utan att bleka emellan! Visst är det bra med kasst hår som inte vill behålla färgen? ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0