Gil Elvgren.

Alla borde ha den här boken i bokhyllan! Fick hem min för någon vecka sen och kan bläddra igenom den tusen gånger utan att tröttna. Så himla fina, se själva!

Så fina, vackra, kvinnliga och faktiskt lite komiska men framför allt bra inspiration!

 

Alla dessa flickor är kandidater till en tatuering på min högra arm,
svårt att bara välja  -en-!

 

Men den här bruttan ligger nog bäst till, gillar radion och noterna.
Tänkte slänga in ett låtcitat av Bille Holiday som jag tror passar..

 

Fast den här är ju också söt! Men jag vill att hon ska hålla i en katt ist (;
Lite lustigt att de nästan alltid har en hund med sig..

 

-Också- fin!

 

 

Liter kuriosa kring den här tjejen är att klänningen finns att köpa
i Bettie Page-butikerna. En av tre som jag inhandlade i USA.

 

Jag lånade ut en till min syster i midsomras som också är
från en pin up-bild. Hittade inte just den bilden men så här
ser den ut iaf! Vi var helt klart finast på hela kalaset ^^,

 

----------------------

 

Tänkte förbereda mig inför kvällen, blir lite rockchill  på krogen med ett par kompisar.
(Om Emil och hans papps blir klar med höbalarna vill säga.. hmpf. Vi får se! Puss på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0