Beslutsångest.

Jag hatar beslutsångest. Varje gång jag ska välja något så får jag det. Velar så förbannat mycket.. Att välja kläder en vanlig vardag tar typ huuundra år och om jag ska göra nåt speciellt så tar det minst tusen år. Det är så sjukt jobbigt att hela tiden inte veta vad jag vill. Fast jobbigast är nog just nu, för vad sjutton vill jag just nu?
Jag vill jobba, tjäna pengar, flytta hemifrån, köpa en katt och börja mitt liv. Hatar att jag står stilla och inte har en aning om hur jag ska göra..

Förra veckan så bestämde jag mig för att jag ska plugga. Gå ett tekniskt basår och sen söka till landskapsarkitekt. Yey, jag vet vad jag vill! Men då är jag inte färdigutbildad förrän typ år 2650. Inte riktigt men 2016. Fiiiifan. Jag vill ju börja leva nu! Visst jag lever väl om jag pluggar men jag orkar verkligen inte plugga så länge. Kommer ju bli 40 innan jag skaffat barn.. Dessutom så kommer jag inte palla att läsa matte c, fysik a, kemi a & b och biologi a.. Jag är urusel på matte och jag är inte ett dugg intresserad av det andra. Så egentligen, varför vill jag bli landskapsarkitekt? Jag kan ju inte bli det. Hatar att matte alltid är så himla viktigt i alla utbildningar. Kanske inte alla men i dom som jag har kollat på..

Fast när jag var på arbetsförmedlingen idag (dö jävla paddkärring, och skriver jag mer om besöket så kommer inlägget bli ännu rörigare och tråkigare) så tog jag en broschyr från högskolan i jkpg. Läste om  basåret men så hittade jag något annat intressant! Produktutveckling med möbeldesign, verkar kul. Plus att det är nära, kan fortfarande bo hemma osv. Billigt o braaa! Fast sen tänkte jag lite till, jag kan ju inte välja utbildning utifrån hur nära och smidigt det blir. Fast det lät roligt med möbeldesign..

Nyss var jag inne på handelsakademins hemsida och kollade butikskommunikatör. Det är ju det jag vill, egentligen. Och det är det jag är bäst på, egentligen. Men jag är lite trött på sånt där.. Fast samtidigt så saknar jag expo skitmycket. Så jag borde söka dit.. Men ja, jäkla beslutsångest!

och nu måste jag nog sluta skriva, inte en jäkel som orkar läsa så här långa inlägg.. eller?

Aja, imorn blir det Göteborg! Ska bli så sjukt skoj! :D

Ha det bra så länge , PÖSS!


Kommentarer
Postat av: Kaisa

göteborg blir bäst. vi får se till så att det blir så galet roligt att vi kan leva på det sen i flera år ;) hahah. <3

2009-10-07 @ 20:32:13
Postat av: Torpatompa xD

Haha, Landskapsarkitekt, där ser man! Det är min far. :P

Så ja vet en del om det ;)

2009-11-03 @ 09:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0