Hos tandläkaren.

För en månad sen så var jag  hos tandläkaren. De hittade inga hål eller nåt men sa att jag hade inflammation på salivöppningen och att en liten blåsa hade bildats under tungan. Visst låter det underbart äckligt? Aja, iaf så sa de till mig att äta sura saker så kanske det skulle bli bättre..

Några dagar senare får jag ett brev från tandläkaren, "Du är välkommen till oss den 9e november 12:10. blablabalb". Hopp tänkte jag, nu ska de kolla upp den där blåsan.. Säkert bedöva mig med jättesprutan och sen kötta sönder min mun med en jätteskalpell. Ja, jag haatar tandläkare. Man vet aldrig vad dom ska göra ._.
Hela veckan har jag haft ont i magen av oro och målat upp vidriga och obehagliga bilder på hur de skulle ta bort den förbannade blåsan. Massiva floder av blod och en köttad tunga var vanligt i bilderna..

Och idag: Skitnervös så cyklar jag  iväg till tandläkaren, skakigt väntande i väntsalen.. Hoppar till av tandsköterskan som ropar ut mitt namn, sätter mig i stolen. Hon börjar ta fram röntgengrejen och stoppar sedan in den gula plastkroken med den lilla fotoplåten av plast. Jag är fortfarande dönervös och kan absolut inte sluta vifta med fötterna. Tandsköterskan säger till mig att sitta still, "Bilderna blir ju alldeles suddiga!". Jag skrattar lite nervöst och försöker vara så stilla som möjligt. Tror att jag lyckades, förutom att tårna fortsatte att gnaga sig ut ur skorna.

Sen fick jag ligga där och vänta på min tandläkare, fick vänta en ganska lång stund. Men sen kom hon inrusande från ingenstans och kollade på röntgenbilderna, "Ja, det ser ju riktigt bra ut. mhmm.." Sen började hon gräva i min mun, hon andades väldigt häftigt bakom sitt mintgröna munskydd medan hon karvade mellan mina stackars små tänder. "Mhm, lite tandsten där. Ska bara ta bort det..." Hatar den förbannade supervassa krokgrejen som dom gräver med ._.

Förra gången drog hon nästan ut en tand. Kändes det som iaf.. Sen fick jag iaf skölja och hon visade mig hur fina mina tänder blev och att det här året var det sista året då jag inte behöver betala något.. Exakt samma sak som hon sa förra gången jag var där. Sen log hon glatt och sa "Jaha, det var det det. Ha de så bra, hejdå!" Jaha, men salivinflammationen då? tänkte jag men struntade i att säga något och sprang fort som fan där ifrån!

Antingen glömde de bort inflammationen eller så tyckte de att jag skulle komma på undersökning en gång till.. Jag är iaf nöjd, jag slapp sprutan och en eventuell punktering av blåsan! Fast jag har oroat mig helt i onödan..


Resten av veckan ser ut så här:

Tisdag: Möte med Conny på AF kl 10. Fixa en grej på banken.
Onsdag: Eventuellt så praktiserar jag på Sign Tronic!
Torsdag: Ev. praktik.
Fredag: Ev. praktik.
Lördag: Städjobbet 3h, sen ledigt!
Söndag: Slöa.

PÖSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0